بازدید 3875
در راستای قانون عملیات بانکی بدون ربا؛

تعیین حداکثر ۳ درصد نرخ حق‌الوکاله در ایران زمین 

بانک ایران زمین در راستای قانون عملیات بانکی بدون ربا و ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیأت مدیره بانک، نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده‌ها در سال ۱۴۰۱، را حداکثر ۳% تعیین کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 16 April 2022
تعیین حداکثر ۳ درصد نرخ حق‌الوکاله در ایران زمین 
 
به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از مباحثی که در بانک‌ها امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته بحث حق‌الوکاله است. حال می‌پرسید که منظور از حق‌الوکاله چیست؟
 
براساس چارچوب بانکداری اسلامی و بدون ربا بانک‌ها مبلغی به عنوان حق الوکاله در قبال بکارگیری منابع سپرده‌گذاران از آنان دریافت می‌کنند و درصورتی که درآمد‌های ناشی از بکارگیری سپرده‌های مشتریان نزد بانک از سود علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌گذاران بالاتر شود مابه‌التفاوت آن پرداخت خواهد شد.
 
مابه التفاوت سود علی الحساب سپرده‌های مشتریان هر یک از بانک‌ها پس از تصویب صورت‌های مالی و بنابر تصمیم هیات مدیره تعیین و به حساب سپرده گذاران واریز می‌شود.
 
در همین راستا بانک ایران زمین در راستای قانون عملیات بانکی بدون ربا و ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیأت مدیره بانک، نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده‌ها در سال ۱۴۰۱، حداکثر معادل ۳% خالص منابع سپرده گذاران برای هر یک از انواع سپرده‌های به کارگرفته شده جهت مصارف مشاع، تعیین شد.
 
گفتنی است، بانک مرکزی نرخ تمام کارمزد‌های سیستم بانکی از جمله نرخ حق الوکاله را هر ساله اعلام می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی